2013-10-25

En trippel

Jag ligger så fruktansvärt efter med mina recensioner så jag tänkte jag skulle bjuda på en trippel - tre minirecensioner i en. Det bli väl bra. Tyvärr är det ett tag sedan jag läste ut böckerna så en del av handlingen har jag tyvärr glömt bort. Därför tänker jag länka böckernas handling.

Notorious NineteenNotorious nineteen av Janet Evanovich.
Stephanie Plum är tillbaka i sitt nittonde äventyr och återigen är det full fart och mycket spänning. Det är bilar som sprängs, galna religiösa figurer och heta känslor. Och jag älskar det om och om igen. Det är inget nytt hon skriver om Evanovich men det är inte heller vad jag förväntar mig. Jag vill bara ha den lättsamma humorn och samtidigt få sitta och sukta lite över Ranger. Jag vet att jag har sagt det förut men jag säger det igen, har ni inte läst något om Stephanie Plum så gör det.


Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon
Ensamma hjärtan och hemlösa hundarDet var många som pratade så gott om denna boken och förmodligen hade även jag kunnat tycka den var bra om jag bara hade läst den vid ett helt annat tillfälle. Men att sitta och läsa om infertilitet och graviditeter när man själv precis har förlorat ett barn var absolut ingen hit. På något sätt tog jag mig ändå igenom boken. Min känsla av den var dock att den absolut inte innehöll något nytt. Jag har läst om det förut och då har många gånger författarens namn varit Nora Roberts. Jag fick i alla fall gråta till boken och det var ju ganska skönt.


The Mazerunner av James Dashner
The Maze Runner                                                                                                                                       Oj vad jag hade höga förväntningar på den här boken. Såg verkligen fram emot en spännande bok med högt tempo. Att den skulle utspela sig i en labyrint var ju absolut något som höjde förväntningarna. Det plus alla bra recensioner den här boken fått. Mina förväntningar var dock på tok för höga för den här boken. Jag tyckte faktiskt att den var ganska seg och innehållsfattig. Inte för att det inte hände saker nästan hela tiden utan snarare för att det kanske hände för mycket grejer utan att något någon gång fick sjunka in ordentligt. Ibland vill man som läsare ha tid att andas. Jag fick istället lägga ifrån mig boken vid upprepade tillfällen för att jag inte orkade läsa mer just då. Mycket tveksamt om jag kommer plocka upp del två i serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar