2017-01-21

Bästautmaningen: tegelsten


Det har återigen blivit dags att svara på Lyrans bästautmaning och den här veckans ska vi avhandla tegelstenar, böcker på över 500 sidor. Återigen svårt för jag har läst många riktigt bra böcker av den storleken. Över lag gillar jag egentligen bäst när de är så där härligt tjocka och blir gång på gång irriterad på mig själv när jag väljer bort dem för jag tror att de ska ta för lång tid.

Men jag tror att jag väljer Barfotadrottningen av Ildefonso Falcones, en riktigt bra bok om romer på 1700-talet som jag fullkomligt älskade när jag läste den. Trots det har jag inte blivit färdig att plocka upp någon mer bok av författaren.

23173627

20 kommentarer:

  1. Har inte läst författaren, kanske för att jag ofta undviker tegelstenar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det här är en riktig bjässe. 700 eller 800 sidor är denna och även hans andra böcker. Det är nog anledningen till att jag inte plockat upp någon mer bok av honom.

      Radera
  2. Vet att denna finns på min TBR, men när jag kommer till den är en annan fråga... Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att jag läst Havets katedral av honom, men var inte så imponerad av den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag i bokhyllan och hoppas hinna läsa i år.

      Radera
  4. Den har jag faktiskt haft mina funderingar på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra. Trots storleken ville jag inte att den skulle ta slut.

      Radera
  5. Denna är jag lite nyfiken på. Läst Katedralen vid havet av författaren, en mycket bra bok, enligt mig alltså. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra för jag hoppas hinna läsa Katedralen vid havet i år.

      Radera
  6. Har inte läst något av författaren men det låter intressant. Drar mig lite för tegelstenar numera men läser ändå en del....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också sådan att jag ofta drar mig lite för att läsa tegelstenar, samtidigt som jag ju faktiskt många gånger älskar dem.

      Radera
  7. Den är så bra! Jag gillar Falcones böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den. Jag har ju tyvärr bara läst denna av Falcones - än.

      Radera
  8. En bok som finns på min tbr. Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  9. Jag har kikat lite på hans böcker, egentligen mest för att jag på något mystiskt sätt dras till tegelstenar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycke du ska dras lite extra till denna och ge den en chans när du får tillfälle. Det är en riktigt bra och välskriven bok som trollbinder.

      Radera
  10. Jag har läst hans bok Katedralen vid havet och vill väldigt gärna läsa denna. Tror den passar bra inför sommarens stugsemester! =)

    SvaraRadera