2013-05-01

Läsa i maj

Nu har jag plockat ihop en ny bokhög med böcker jag hoppas läsa i maj. Förhoppningsvis bjuds det på många soltimmar så man kan sitta ute och läsa.


  • Harlan Cobens Spelaren är en hyllvärmare som bott i min bokhylla lite över ett år. Nu är det dags.
  • Boktjuven av Markus Zusak har jag hört så fantastisk mycket om så nu är det dags.
  • Mamma, pappa, barn av Carn Gerhardsen är del två i Hammarbyserien. Älskade första boken men bok två har tyvärr fått stå för länge och vänta på att bli läst.
  • The lovely bones av Alice Sebold hittade jag på en loppis för ett tag sedan och köpte utan att veta så mycket om den. Har i efterhand hört en del positiva ord om den vi utländska bloggar.
  • City of Bones av Cassandra Clare behöver förmodligen ingen närmre presentation. Också ett loppisfynd.
  • Rädda mig inte av Tahere Mafi är ett mycket efterlängtat recensionsexemplar. Som jag har längtat.
  • David Baldacci är en favoritförfattare. Hittade Till varje pris på bokrean och slog till direkt.

2 kommentarer:

  1. Du kan virkelig glede deg til "Boktyven"! Den er helt fantastisk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många som säger det så nu hoppas jag verkligen.

      Radera