2017-11-19

Bok17

I torsdags gjorde jag något roligt och jag tror att jag redan har nämnt det lite grann här på bloggen och jag har definitivt postat en bild på instagram om det. Det som hände var i alla fall Bok17, det årliga författarsamtalen som äger runt i november här hemma i Karlskrona. Jag älskar att det faktiskt händer något här ner i vår lilla stad och jag var så lycklig att de hade lagt det den 16 november istället för den 23 vilket jag trodde, så jag kunde bevista det.

De författare som var närvarande var Christer Björkman, Martina Haag, Jessica Frej, Mats Strandberg och Agneta Sjödin.



På det stora hela tycker jag att det var en väldigt lyckad kväll. Många trevliga samtal, en hel del tips och ideér om jag själv skulle bli färdig någon gång och skriva en bok, många skratt och givetvis blev plånboken något tunnar när jag gick därifrån. Egentligen hade jag inte tänkt köpa något för det var inget som lockade mig sådär i förväg. Men givetvis gick det inte att hålla sig. Och håll i hatten för jag vet inte riktigt vad som flög i mig och vad jag har gett mig in på men boken jag köpte var

*trumvirvel*

Hemmet av Mats Strandberg. På Riktigt!!!! Jag som aldrig läser skräck i vanliga fall och egentligen har dömt ut genren helt som något som absolut inte är för mig. Nu står den här hemma, signerad och fin och måste ju uppenbarligen läsas. Ska jag vänta till ljusa sommarkvällar? Eller vågar jag läsa den nu när det är mörkt dygnet runt?



Men det jag nog mest fick med mig från kvällen är helt klart att Martina Haag är väldigt rolig och underhållande. Jag fick också med mig att grönkål är riktigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar