2017-11-15

De vackraste av Karin Slaughter



Claire har precis förlorat sin man. Han blev knivhuggen under ett rån i en gränd och dog i Claires armar. Hennes värld faller bokstavligen i bitar. Paul har alltid varit hennes tygghet, den som har skött om allt, som sett till att Claire haft vad hon velat ha och som tagit hand om henne. Nu ska hon helt plötsligt stå på egna ben för första gången i sitt vuxna liv. 
Men Paul verkar inte vara så okomplicerad som hon trott. På hans dator hittar hon filmer, filmer som vänder upp och ner på allt ytterligare en gång.


De vackraste

Jag var i stort behov av en riktigt bra thriller när jag plockade upp denna. Genom olika recensioner hade jag förstått att denna skulle vara riktigt psykologisk och skrämmande (egentligen väldigt konstigt vad man är sugen på ibland) och det var precis vad jag behövde för att försöka dra mig upp ur lässvackan jag haft den senaste tiden. Jag fick verkligen vad jag blev lovad och lite till faktiskt. Den här thrillern är riktigt, riktigt skrämmande, blodig, rå, nervkittlande och otäck. Det här är absolut inte en bok jag rekommenderar till alla och är du känslig för väldigt grafiskt material av våld mot kvinnor så tycker jag absolut inte att du ska läsa denna. Men är du som jag och klarar av ganska många, väldigt hemska detaljer så tycker jag absolut att du ska läsa denna. Den är så bra och var precis vad jag var sugen på att läsa just nu. Nerverna var utanpå under stora delar av läsningen och det var till och med så att jag var tvungen att lägga undan boken vid ett tillfälle. Men det är skickligt gjort av författaren och spänningen saknades verkligen inte.

Så nu tänker jag hålla ögonen öppna efter fler böcker av författaren. Jag har förstått att det finns ganska så många att välja mellan.

De vackraste får 4+/5 i betyg av mig.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon & Bookoutlet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar