2015-11-20

Måste i alla fall titta in

Nej, nu får det faktiskt bli lite dags att göra sig hörd här i cyberrymden igen. Det har gått alldeles för lång tid. Och egentligen har jag inte några ursäkter att komma med förutom att jag den senaste tiden varit totalt ointresserad av allt vad läsning heter. Jag har någon enstaka dag försökt sätta mig med en bok, men lagt undan den efter bara något kapitel totalt oförmögen att knyta an till någon historia.
Det känns faktiskt lite konstigt att så totalt tappa lusten till allt vad läsningen heter. Blir liksom chockad av mig själv. Tyvärr verkar lusten inte vara på väg tillbaka heller och jag tänker inte stressa den för det fungerar helt enkelt inte just nu. Jag vet att jag har massor av spännande recensionsexemplar som ligger och väntar på att bli upplockade och jag har dåligt samvete för att jag inte har läst dem än, men jag får helt enkelt be förlagen om ursäkt och lova att så småningom kommer jag att läsa böckerna. Jag tror absolut inte det blir bättre om jag tvingar mig att läsa böckerna. Risken då är ju att intrycket av boken blir betydligt sämre än vad den egentligen förtjänar.

Ha tålamod med mig ett litet tag till snälla. Jag vet att lusten så småningom kommer att komma tillbaka och då lär ju definitivt bloggen vakna till liv också. Under tiden ska jag fortsätta göra det som jag har gjort de senaste veckorna, nämligen att träna, träna, träna och däremellan reflektera lite över livet i min journal.

På återseende....

1 kommentar:

  1. Jag tror inte heller att det är någon idé att tvinga fram läsandet om man inte har lust. Ha det bra tills dess!

    SvaraRadera