2013-02-26

Top ten Tuesday


Tisdag igen och dags för top ten Tuesday hos The Broke and the Bookish. Denna veckan är det dags för författare som hamnar i vår shoppingkorg närhelst de släpper något nytt. Här kommer min 10:a.

  1. Dan Brown - älskar hans böcker och längtar väldigt mycket efter Inferno nu.
  2. J.K Rowling - är självskriven på den här listan. Måste dock säga att jag ännu inte läst klart The Casual Vacancy.
  3. Janet Evanovich - även om det börjar bli lite upprepningar vad gäller skämten så älskar jag fortfarande hennes böcker. Måste beställa hem hennes senaste snart.
  4. Marian Keyes - ytterligare en favorit som jag tyvärr inte blivit av att jag beställt hem senaste boken av än, men jag lovar - förr eller senare kommer den att hamna i bokhyllan.
  5. David Baldacci - skriver mycket bra actionböcker och drar definitivt blickarna till sig.
  6. Anna Jansson - en svensk som jag tycker mycket om även om jag i övrigt inte läser överdrivet mycket svensk.
  7. Conn Iggulden - skriver fantastiskt bra böcker om stora kända personligheter som funnits genom tiderna och lyckas med att göra dem levande. Nu när Djingis Khan-serien är avslutad hoppas jag på nytt.
  8. John Grisham - har nog inte läst allt han skrivit men väldigt mycket och han är verkligen en författare som håller hög klass.
  9. Stephanie Meyer - får väldigt gärna släppa något nytt snart.
  10. Nora Roberts - kanske lite otippat och man hänger definitivt inte med i alla svängarna med tanke på den mängd böcker hon släpper varje år. Men mycket är läsvärt.
Hade säkert kunna fylla på med massor med fler författare men de som är nämda ovan har hängt med mig under en väldigt lång tid och jag har hittills inte blivit besviken. Därför fick dessa författare vara med på min lista.

2 kommentarer:

  1. Dan Brown hade jag nog kunnat ta med på min lista också, men jag blev lite besviken på den senaste boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var lite av en besvikelse men bara för att jag inte tyckte den var lika bra som de andra böckerna. Förmodligen hade jag tyckt den var riktigt bra om jag inte läst de andra.

      Radera