2015-01-01

Läst i december

Elsa Beskow

Jaha, där var 2014 slut och månaden december lika så. Det är alltid lika sorgligt att tänka på att det är ett helt år kvar till jul och nyår igen. Det är nog min favorittidpunkt på året... Eller så är jag bara lite extra nostalgisk en dag som denna.

Hur som helst, detta inlägget ska handla om böcker jag läst i december vilket inte direkt har blivit någon jättehög. första boken lästes inte ut förrän strax innan jul så att jag ändå har hunnit med 7 böcker plus att kämpa mig igenom Himlakroppar av Eleanor Catton känns som en bedrift.

Dessa har jag läst:

  • Half bad: Ondskans son av Sally Green
  • Zack av Mons Kallentoft och Markus Lutteman
  • Sagan om den nyfikan abborren av Elsa Beskow
  • Kungarnas kamp av George RR Martin (Ljudbok)
  • Cinder av Marissa Meyer
  • Trollvinter av Tove Jansson
  • Poirots jul av Agatha Christie
Recensioner har det tyvärr inte blivit en enda av än så länge men jag lovar att jag ska försöka ta tag i detta snart. Det är inte optimalt att lägga böcker på recensionshög. 
Vilken månadens bästa bok är ska jag nog däremot försöka komma fram till. Inte helt lätt eftersom många av böckerna är riktigt bra. Kungarnas kamp är ju helt klart något utöver det vanliga, men även Half bad var riktigt bra och Zack överraskade väldigt positivt. Dessutom har ingen av de övriga varit dåliga, inte ens i närheten. Fast första platsen får nog ändå gå till Half bad för att jag helt enkelt inte kunde sluta läsa i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar