2012-12-02

Adventstävling

Adventstävling bjuder idag Bellas bok på. Hon har plockat ihop ett spännande litet paket som hon lottar ut. Det enda jag behöver göra är att bjuda på ett julminne.

Det minne som sitter starkast kvar hos mig handlar faktiskt inte om själva julafton utan om den 23 december. Dagen då allt skulle stressas, fixas, donas och göras allmänt fint. I alla fall om man var mamma till mig. Hon sprang runt som en tok och fixade och trixade medan hon plaserad mig och syrran i soffan. Vi fick denna dagen titta på precis så mycket film vi ville. Men det var alltid samma filmer, Kalle Anka, Trolltyg i tomteskogen med mera. När mamma sen kände sig någorlunda klar fick vi hjälpa till att placera ut alla tomtarna och klä granen. Sen kom pappa hem och då var det dax för årets första skinksmörgår samt lite till film, Den lilla åsnan. Där började julen för mig och det är det mest positiva minne jag har av den. Förväntan och gemenskap. Det är inte för inte jag lyckades övertala min sambo att fölova sig med mig just den 23 december. En dag som betyder otroligt mycket för mig.

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det låter! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det fick mig att längta lite extra efter julen nu.

      Radera
  2. Jag gillar din motivering till julminne! (: Låter superhärligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju tillägga att jag blev väldigt nostalgisk när jag skrev det.

      Radera