2013-02-18

Favoritboken

Ibland har man (läs jag) sådanda där dagar då ingenting är riktigt roligt. Mycket beroende på vädret och att jag helt plötsligt har blivit för lat för att träna. Det enda jag vill är att krypa upp i min fotölj och läsa massor. Då är ju det där med vad som passar sig att läsa. Jag känner att jag är i stort behov av lättsam romantik. Romantik får jag i och för sig när jag läser Anna Karenina men så där värst lättsam vet jag inte om den är. Då är det tur att man har det där sönderlästa pocketexemplaret av favoritboken. Boken där sidorna nästan ramlar ut och där det faktiskt inte gör något om man läser hela boken eller inte för jag kan ändå storyn. För i morgon kanske jag är på humör att läsa om Anna igen.

Så nu mina kära vänner ska jag plocka upp Oskyldig av Judith McNaught och läsa om Zac och Julie.


Bjuder också på en bild av det bokmärke jag fick för mig att virka i går. Så är det att vara rastlös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar