2014-12-01

Sammanfattning av Tre-på-Tre

Yeah.... jag klarade det denna gången. Jag brukar vara alldeles urusel på att fullfölja utmaningar som jag hoppar på. Trots det fortsätter jag att hoppa på dem ständigt och jämt. Detta året valde jag att läsa 3x Melina Marchettas fantasyserie. The Lumatere Chronicles var det som skulle läsas. I september läste jag Finnikin of the Rock och i November läste jag Froi of the Exiles och Quintana of Charyn. Det är fantstiskt bra böcker alla tre och jag kan varmt rekommendera dem till alla och en var. Spännande bra ungdomsfantasy med stor karaktärsutveckling, spännande handling och lite kärlek här och där mellan sidorna.

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Är nyfiken på dessa men har länge funderat på ryggarna - hur ser de ut, passar de ihop i den här utgåvan? Vet att de bytte design mitt i den här serien, men dessa tre är väl de nya som hänger ihop?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker absolut att du ska ta och läsa dessa böckerna. Jag tror inte att det är den nyaste utgåvan jag har, men jag är absolut inte säker. Däremot tycket jag att de passar bra ihop i serien, det känns som samma design, med samma font och böckerna har samma höjd. Ryggarna är också okej, även om de kanske inte är jättemärkvärdiga. De följer framsidedesignen väldigt bra.

      Radera
    2. Tack, då vågar jag nog köpa dem när det blir dags :)

      Radera