2016-06-18

Andra halvan av 2016 - de mest intressanta titlarna

Nu har jag äntligen blivit färdig att kolla igenom höstens bokkatalog och som vanligt hittat en hel del titlar som jag känner mig sugen på. Tänkte här bara visa lite bilder på de mest intressanta böckerna för andra halvan av 2016.

Glassvärdet

Detta är bara toppen på isberget av alla böcker jag är väldigt sugen på. Allra, allra mest längtar jag nog dock efter Backmans nya eller möjligtvis avslutningen på Olympens hjältar av Riordan.

11 kommentarer:

  1. Så det är dags för andra delen i Mistborn nu? Då borde jag börja fundera på om jag ska fortsätta läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte väldigt mycket om första delen så jag ser verkligen fram emot att den ska komma. Tycker att det har dröjt lite länge... :)

      Radera
  2. Olympens blod har ju jätte fin framsida! Jag blir imponerad av förlaget. Jag är också riktigt peppad på Backmans nya, också Stanna och Allt som blir kvar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bonnier Carlsen har verkligen lyckats med omslagen till Olympens hjältar-serien. Och jag tycker att de böckerna är så fantastiskt bra.

      Radera
  3. Hej! Är sugen själv på att köpa höstens katalog men hur är den upplagd? Är det med info om böckerna också eller bara titlar? :)

    Mvh Nelly Andersson

    PS. Du har en underbar blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för komplimangen om bloggen. Alltid kul att höra att någon uppskattar det man gör. Vad gäller katalogen så skulle jag vilja säga att det är lite olika. En del förlag skriver en del om sina böcker medans andra bara har med en bild och en titel.

      Radera
    2. Okej, tack så mycket för svaret! Får nog bli att införskaffa den ändå :)

      Mvh Nelly

      Radera
    3. Gör det, det är alltid roligt att kolla i den....

      Radera
  4. ALLTSÅ. Är det bara jag eller har Glassvärdet blivit framflyttad cirka en miljon gånger? AM I GOING CRAZY OR WHAT.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag väntar också på att den ska släppas, men det verkar ju aldrig bli. Det bara flyttas fram hela tiden :'(

      Radera
    2. Jag har lite missat att den varit aktuell för jag har varit ifrån blogg- och bokvärlden lite nu i vår. Men jag hoppas verkligen att den släpps nu till hösten för jag vill verkligen läsa fortsättningen. Jag vet att förlaget i fråga gjort så tidigare.

      Radera