2016-06-12

Några tankar en söndag


reading:
  • Veckans positiva är lite otippad med tanke på all oro för det förra helgen, men vår avslutningsteater i 5-årsgruppen blev hur bra som helst. Nöjda lärare, nöjda föräldrar och väldigt nöjda barn. Då blir det helt enkelt bra och helt klart värdigt ett omnämnande. Plus i kanten också för den otroligt vackra vasen och blombuketten jag fick. Var och en av dem står nu och heder sin plats i mitt nystädade hus.
  • Har inte haft sådär värst mycket tid över till läsning den här veckan, och enbart en ynka Christie-titel har blivit läst. Istället har det det prioriterats X-men på tv tillsammans med maken. Det är inte helt fel det heller.
  • Fotboll-EM har ju dragit igång den här helgen. Jag kan meddela att det är ett alldeles utmärkt bakgrundstillägg till läsning. Igår satt jag många timmar och läste och slängde ett och ett annat öga på på fotbollen. Hoppas kunna fortsätta med detta i cirka en månads tid nu.
  • Deckare verkar helt enkelt vara grejen för mig just nu. Det är bara det som gäller och senast idag påbörjade jag nästa bok i den genren. Faktum är att det är bara de böcker som är intressanta för läsning just nu och det är kanske lite synd för det betyder att Sanningen om Alice av Katherine Webb får vänta ett litet tag. Men jag hinner väl den med vad det lider.
  • Jag är riktigt nöjd med mitt bloggande den här veckan. Det är framsteg att faktiskt ha fått iväg minst ett inlägg om dagen. Hoppas nu verkligen att jag är på banan igen.
Ha en toppenkväll allihopa. Själv ska jag äta grillat, läsa och titta på fotboll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar