2016-06-29

Vissa dagar är det lite extra tur att litteraturen finns

Imagination is the only weapon in the war against reality - alice in wonderland:

Idag har inte varit en bra dag. Eller rättare sagt, det har inte varit en vidare lysande eftermiddag/kväll. Jag tänker nu försöka radera den ur mitt medvetande och då är det verkligen tur att det finns andra människor och varelser man kan få läsa om. Nu ska jag plocka upp Bambi av Kallentoft & Lutteman och så ska jag fortsätta att läsa om Zack och hans kollegor och deras problem. Jag tror att det kan kännas bättre då...

2 kommentarer:

  1. Böcker kan verkligen vara helande för själen. Hoppas det blir en bättre dag idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst har böcker en helande effekt och det kändes bättre bara jag fick sätta mig och läsa en stund. Och i dag känns det absolut lite bättre.

      Radera