2013-11-06

Vart tog lästiden vägen

Det känns som om det är otroligt mycket som händer från och med nu. Jag och sambon har tre helger på raken uppbokade med att vi ska iväg och då menar jag ganska långt iväg (typ 20 mil som kanske inte är så långt på andra ställen i vårt avlånga land men som är otroligt långt här i södra Sverige). Nu är det i och för sig kul saker vi ska göra men man är ändå upptagen. Sen efter det är det helt plötsligt första advent. Och sen sticker sambon till Teneriffa med jobbet.

Dessutom är jag mitt uppe i allt fix till bröllopet, har skrivit in mig på gymmet med PT så jag ska komma igång ordentligt och jag har skolarbete som helst skulle varit klart igår. Utöver allt detta så ska jag helst hinna umgås med sambon, städa och tvätta och laga mat. Och givetvis jobba heltid på det. Vad blir lidande. Givetvis är det lästiden. Följden av det blir att eftersom jag så väldigt gärna vill läsa så blir jag uppe längre på kvällarna och tröttare morgonen efter.

Nåja. Allt blir nog bättre när jag har landat i allt och förhoppningsvis får jag mer energi av att träna. Och man kan ju alltid lyssna på ljudböcker samtidigt som man gör allt det andra.

Andrea Musso.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar