2016-05-13

Bokbloggsjerka 13-16 maj

jerka11Hej hopp, mitt namn är Anna och det är visst så att det är jag som driver den här bloggen. Man skulle kunna tro att jag på något sätt har fallit av jordens yta med tanke på hur tyst det helt plötsligt blev. Men jag lever och mår bra även om det har varit lite mycket nu den senaste tiden. Är jag tillbaka på riktigt nu då? Det kan man verkligen undra och jag har absolut inget svar för det heller, men idag känner jag i alla fall för att svara på veckans jerka. Sen borde jag recensera ett par recensionsexemplar sm ligger här bredvid mig färdig lästa. Dock går det fortsatt väldigt trögt med läsandet men det tar vi mer om en annan dag. Nu till jerkan...

Av böckerna i din bokhyllan, vilken titel beskriver dig bäst?

Oj vad svårt, men efter att ha letat en stund i bokhyllan så väljer jag Längtan bor i mina steg av Klara Zimmergren. Det är verkligen en titel som beskriver mig. Tyvärr har jag ännu inte läst boken, men det ska nog bli av vad det lider. Och det där med längtan är just nu klockrent. Jag längtar efter mycket så att jag håller på att bli tokig efter både det ena och det andra. Efter att känna mig pigg och utvilad, efter midsommar och sen sommar med semester och ledighet. Efter läslust och blogglust med för den delen. Efter det där jag beställt som ska komma i brevlådan snart och mest av allt längtar jag kanske efter november med allt vad det innebär.

32 kommentarer:

  1. det är bra att ha saker att längta efter! hur hemsk hade inte motsatsen varit! vacker titel dessutom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det en vacker titel. Och längta mår man definitivt bra av... Ibland i alla fall....

      Radera
  2. Fin boktitel och fin beskrivning!

    SvaraRadera
  3. Bra titel och min kompis säger boken är jättebra-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju lovande inför framtiden.

      Radera
  4. Att längta är bra och man måste ha något att se fram emot :)

    SvaraRadera
  5. Roligt att läsa ditt inlägg!😊

    SvaraRadera
  6. Roligt att läsa ditt inlägg!😊

    SvaraRadera
  7. Det är bra att ha något att se fram emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det absolut även om jag är en aning otålig i vissa fall.

      Radera
  8. Det är bra och nyttigt att ha saker att länga till! :)

    SvaraRadera
  9. Ibland är det skönt att ha något att längta till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland och ibland inte. Ibland kan man längta så man blir tokig.

      Radera
  10. Det är väl härligt att längta efter saker och ting.

    SvaraRadera
  11. Som de andra säger så är det bra att han saker att längta till. Men förhoppningsvis finns det även lite njutning av här och nu också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo ibland i alla fall. Men allt beror på längtan.

      Radera
  12. Jättefin boktitel :) hoppas du också kommer gilla den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag att jag kommer att göra när jag väl blir färdig till att läsa den.

      Radera
  13. Det var verkligen en riktigt fin titel!

    SvaraRadera
  14. Jag tror att vi alltid behöver ha något att längta efter och se fram emot. Däremot är det ju trevligt om man någon gång i bland får det man längtar efter uppfyllt så man kan börja längta efter något nytt ;)
    Boken är för övrigt rätt så bra tycker jag. Självbiografiska böcker känns alltid lite svåra att tycka till om själva historien tycker jag för det är ju någons liv man i så fall tycker är bra/trist/konstigt osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer det där du säger om att längta. Någon gång då och då måste verkligen ens förhoppningar uppfyllas annars tror jag man har svårt att ta sig vidare (givetvis beroende på vad man längtar efter).
      Självbiografiska böcker är inte något jag läser speciellt ofta, utan snarare brukar jag välja bort dem men den här tror jag verkligen kan passa mig. Så jag ska snart ta och läsa den tror jag.

      Radera
  15. Det var en fin titel, och visst längtar vi väl ofta. Ibland längtar vi efter det ouppnåeliga, men ibland når vi ända fram.

    SvaraRadera
  16. Underbar titel på en underbar bok!

    SvaraRadera
  17. Bra titelval! Visst längtar man hela tiden efter något och vad det är skiftar med årstid, humör, ålder, livssituation etc men visst sjutton längtar man.

    SvaraRadera
  18. Bra titelval! Visst längtar man hela tiden efter något och vad det är skiftar med årstid, humör, ålder, livssituation etc men visst sjutton längtar man.

    SvaraRadera