2016-05-14

Det där med att inte läsa

That IS the question.:

Det är lite jobbigt för en storläsare att helt plötsligt inte läsa någonting alls. Jag vet helt ärligt talat inte riktigt när jag läste ut en fysisk bok sist. Kan nog inte ens komma på vilken det var... Frustration! I början tog jag det lite som det kom men nu börjar jag känna att jag helt enkelt vill tvinga på mig själv läsning.
Vad är det då som kan hjälpa mot den här svackan som börjar bli löjligt lång nu? Vanligtvis är det detta som fungerar för mig...

  • Omläsningar
  • Lättlästa barn-/ ungdomsböcker
  • Agatha Christie
  • Deckare
  • Ljudböcker
Just nu är jag inne i fasen ljudböcker. Faktiskt så har jag äntligen kommit så långt att jag nu vill lyssna på ljudbok i stort sett hela tiden. Jag har precis avslutat A Court of Thorns and Roses av Sarah J Maas och den var absolut väldigt bra. Valde därför att fortsätta på samma tema och gör nu en omlyssning av The Throne of Glass av samma författare. Och det är så skönt att äntligen tillgodogöra sig litteratur. Så nu hoppas jag att jag kanske så småningom kan hitta tillbaka till långa sköna kvällar med bok efter bok i den ständigt stora högen av böcker jag vill läsa. 

6 kommentarer:

  1. Jag har ibland också perioder av ljudbokslyssnande. När jag är för rastlös för att sitta och ner och läsa kan jag lyssna samtidigt som jag gör annat. Utan att för den delen känna mig stressad av att jag missar läsningen. Ska kolla upp A court of thorns and roses och se om den går igenom mina extremt petiga krav för ljudböcker ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller verkligen att hitta rätt när det gäller ljudbok och jag var kanske inte överdrivet förtjust i uppläsarens röst i den här boken men samtidigt så var historien så pass bra att jag kunde leva med det.

      Radera
  2. Hela den här året har hittills varit ljudböcker för mig. Har läst enstaka böcker, men det är som att jag inte riktigt orkar. Då är det skönt att bara lyssna och bara få vila i ljudboksvärlden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det väldigt skönt och väldigt nyttigt med ibland tror jag.

      Radera
  3. Åh så frustrerande det kan vara när man vill läsa men ändå inte gör det. Snabblästa böcker brukar kunna kicka igång flytet igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller verkligen att hitta den där rätta boken för att få igång lite läsflyt. Men det vänder väl vad det lider.

      Radera