2016-05-24

Tematrio: Hemligheter

Jag brukar ju göra mina tematrios på måndagar men igår blev det inte av så vi gör den idag istället. Den här veckan är Lyran inne på hemligheter och jag älskar hemligheter så här kommer min trio.

Berätta om texter som på olika sätt berättar om, speglar eller innebär hemligheter. 

1. Till hemligheternas mästare måste väl ändå Dan Brown räknas för visst skulle den där hemligheten i Da Vinci-koden räknas till en av världshistoriens stora hemligheter. Om det är sant?? Vem vet?? Inte jag i alla fall men spännande är det ändå.

2. Att gömma judar och flyktingar under andra världskriget kan inte ha varit lätt definitivt en hemlighet som måste hållas väldigt tyst om. Detta och mycket mer får man läsa om i den fantastiska boken Boktjuven av Markus Zusak.

3. För någon dags sedan dök En sång från havet av Katherine Webb upp hemma hos mig. Det är förra årets kanske bästa läsning och den handlar om mörka hemligheter, ung kärlek, avundsjuka och konst. Boken är väldigt, väldigt bra och väldigt, väldigt välskriven och jag kan ännu känna den där lite mörka obehagliga känslan jag hade i kroppen när jag läste den. Nu ser jag fram emot att läsa nästa bok av författaren.

6 kommentarer:

  1. Har läst de två första böckerna, men inte den tredje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att du kan gilla sista boken för den är riktigt bra. Så ett litet tips...

      Radera
  2. Oja dina två första böcker som jag också har läst var bra att ta med i trion, min innehåller dessa i stället

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2016/05/tematrio-hemligheter.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste din trio och den var ju klockren... Har läst alla dina titlar och extra bra måste jag säga att Harry Potter är. Att jag inte kom på det själv :)

      Radera
  3. De två första har jag läst och nog kan man kalla det för hemligheter :)

    SvaraRadera