2018-02-16

Läsa i helgen

Jag är just nu en väldigt, väldigt dålig bloggare. Återigen har jag en hög med böcker som behöver recenseras och jag har faktiskt andra grejer jag skulle kunna pränta ner här men så går tiden och vips så är det fredag igen och dags att skriva om vad jag tänker läsa i helgen. Inte det mest spännande innehållet här med andra ord. Men, men håll ut så är jag nog snart tillbaka. Allt måste bara få landa lite här hemma och kanske kan jag få en stund över i morgon då jag har bestämt mig för att köra ut familjen så jag kan få städa huset ifred. Kanske kan jag då också skriva en recension om jag är snabb.

Men tills vidare så blir det en liten guide över vad jag ska försöka läsa i helgen.

Jag håller fortfarande på med Drakviskaren. Den är så lång och tyvärr hinner jag inte fram så fort i den på grund av olika distraktionsmoment. Men nu är jag mer än halvvägs i alla fall och på det stora hela gillar jag.

Bildresultat för drakviskaren

Ljudboksmässigt är jag fullständigt fast i Harry Hole träsket. Förra helgen tror jag det var Gengångaren och den här helgen är det Polis. Denna lär jag hinna läsa färdigt...

Bildresultat för polis harry hole

... och när jag gör det så pausar jag Harry lite och satsar på Ragga som du shoppar, en bok som dök upp här hemma förra veckan och som kan vara lite lagom fluff bland allt blod som de andra böckerna serverar mig.

Bildresultat för shoppa som du raggar

4 kommentarer:

  1. Har läst ut Drakviskaren och jag tyckte om den riktigt mycket. Tyckte bara att språket var lite svårt att komma in i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig om språket i Drakviskaren. För mig gör det att boken tar otroligt lång tid att läsa. Men jag gillar den.

      Radera
  2. Underbart färgsprak på Ragga som du shoppar! Sånt gör mig alltid nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar snarare ha motsatt effekt på mig, det där med färgprakten men jag måste säga att Ragga som du shoppar är riktigt bra.

      Radera