2018-02-23

Ragga som du shoppar av Lin Jansson



Lovisa har världens tråkigaste jobb, med jobbigaste chefen Lukas. Enda fördelen är att hon ibland kan få jobba med Adrian som hon är övertygad om är hennes livs kärlek. Sen har hon världens bästa vänner som hon älskar att umgås med och gör så ofta. Hon kan prata om allt med dem, möjligtvis med undantag om varför hennes storasyster har slutat svara i telefon.

Bildresultat för ragga som du shoppar

Ibland händer det att det dyker upp böcker i brevlådan som man inte alls har hört talas om och som man därför inte har några som helst förväntningar på. Helt ärligt i det här fallet även en bok som inte direkt lockade för att det helt enkelt inte var en bok av det slaget jag brukar gilla. Men som tur väl är så började jag läsa boken ändå och bara några timmar senare så var den utläst. Ragga som du shoppar är en bok fylld av kvicka repliker som är laddade av humor. Jag avgudar Lovisas förmåga att alltid ha något rappt på tungan att slänga ur sig. Samtidigt älskar jag att hon känns mänsklig och har den där grubblande sidan som så väl känns igen från livet som singel.
Samtidigt som det är en hysteriskt rolig bok som får mig att skratta högt vid ett flertal tillfällen så finns där ett djup som jag inte alls hade väntat mig av. Jag kan egentligen inte uttala mig om känslorna kring att leva med en psykiskt sjuk människa men för mig kändes det äkta och ärligt. Denna del av boken gjorde så att berättelsen fick mer tyngd och allt det där som fick mig och skratta fick större betydelse. Lite svårt att förklara men de två delarna behövdes för att göra berättelsen så pass bra. Så jag gillar verkligen Ragga som du shoppar och kan varmt rekommendera den till er.

Ragga som du shoppar får 4+/5 möjliga.

Tack Bokförlaget Forum för recensionsexemplaret.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon & Bookoutlet.


2 kommentarer: