2018-04-12

Överraskning! av Mike Henson



För ett tag sedan vann jag en tävling som Triumf förlag höll på Instagram. Jag vann ett litet kalaspaket som bland annat innehöll boken Överraskning! av Mike Henson. Boken är en pekbok för de yngsta barnen som handlar om Kaninen som på sin födelsedag blir överraskad av sina vänner. Varannat uppslag består enbart av ögon i mörkret och på nästa sida hoppar vännerna fram och överraskar på olika sätt.



Den här boken är en liten pärla. När jag läste den för Elin första gången så skrattade hon högt och efter det har vi läst boken otaliga gånger, alla gånger med stor glädje. Just enkelheten som sen blandas med de fantastiskt fina illustrationerna gör att boken passar utmärkt för den åldersgrupp den är riktad till och det finns mycket att samtal om.

Så jag är väldigt glad att jag vann boken och jag ska fortsätta att läsa den för dottern med nöje.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon.

1 kommentar:

  1. Jag har sneglat lite på den där för den ser så gullig ut!

    SvaraRadera