2018-04-27

Helgfrågan v. 17


Det har blivit dags för Mias helgfråga återigen och den här veckan handlar det om bokköp och bokklubbar.

Är ni med i någon bokklubb och i så fall vilken?
Bonusfråga: Hur är det med reaskyltar på böcker. Lockas ni eller kan ni motstå?

Svaret är nej. Jag personligen är inte med i någon bokklubb för helt ärligt tycker jag inte att man tjänar på att köpa böcker där i jämförelse med nätbokhandlarna. Men som vanligt är mitt svar en sanning med modifikation, för även om jag inte är med i en bokklubb så är Elin det och eftersom hon bara är 1,5 så är det ju faktiskt jag som bestämmer vilka böcker som ska handlas in. Den bokklubb hon är med i är Barnens bokklubb.

Och så till de där trevliga reaskyltarna och ens förmåga att undvika dem eller falla pladask för deras erbjudanden. Jag skulle faktiskt vilja skryta med mig själv och säga att jag har blivit bättre på att undvika dem. Ett år med förminskad inkomst har helt klart gjort att "onödiga" bokinköp har prioriterats bort vilket på alla sätt har varit nyttigt. Sen kan det givetvis bli så att man lockas lite grann ibland, men inte alls lika ofta som förr.

6 kommentarer:

  1. Jag är med i en bokklubb men köper sällan böcker därifrån. Det är mest för inspiration.

    SvaraRadera
  2. Det är nog många föräldrar som går med i barnbokklubbar. Så gjorde även jag när mina barn var små.

    SvaraRadera
  3. Barnens Bokklubb fanns redan när mina barn var små. Båda ungarna var med.

    SvaraRadera
  4. Reaskyltar är jag enormt svag för.

    SvaraRadera
  5. Barnens bokklubb var jag och mina kusiner med i. Det var trevligt med en bok i månaden. Tyckte i alla fall jag, men inte min kusin J1 som tja, inte gillar att läsa ens som barn. J2 var som jag.

    SvaraRadera
  6. Jag lockas inte heller av reaböcker som förr

    SvaraRadera