2017-09-29

Nytt i hyllan: September

Det har trillat in massor av nya böcker den här månaden hemma hos mig. Så nu vågar jag knappt räkna hur många böcker jag är uppe i igen. Med tanke på att det har gått lite segare med läsningen så har det ju inte direkt minskat. (Kommer det fler böcker nu så får de vänta tills nästa episod av nytt i hyllan.)
Idag delar jag upp böckerna i lite olika kategorier, bara för att hålla det lite mer strukturerat för mig själv.

Födelsedagspresenter:

En värld av is och eld : historien om Västeros och Game of thronesHarry Potter and the Philosopher's StonePeter Pan och Wendy

Vinst:

Det tunna svärdet

Köpt:

Ställ ut en väktareSvarthusetBildresultat för ett litet livBildresultat för den grekiska hjälmen

Fått som recex:



Visheten vaknarOraklets gåtaEfter EmmaBildresultat för skrik tyst så inte grannarna hörBildresultat för the hate u give svenskaBildresultat för den ultimata föräldraguidenBildresultat för spelet är speletBildresultat för min mammas hemlighetBildresultat för erkan drakenbergs hemlighetBildresultat för lilla dockanBildresultat för för oss är natten ljusBildresultat för för döden ingen ser

Tack till alla som har sänt eller gett mig böcker. Jag kan inte förstå att jag är så lyckligt lottad så jag kan få så många böcker. I år verkade dessutom som om jag varit extra snäll eftersom jag till och med fick böcker i födelsedagspresent, vilket aldrig händer annars. Men nu får jag nog se till att läsa lite, för enbart 6 av böckerna är lästa och så går det ju inte att ha det.

2 kommentarer:

  1. Wow, där var det många intressanta böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt klart min största haul det här året. September brukar hamna i topp när det gäller flest hemkomna böcker. Det slutade heller inte där, två till kom precis efter att jag publicerat inlägget.

      Radera