2018-05-17

Helgfrågan v 20

Hej hopp i sommarvärmen. Nu har det blivit dags att sätta sig vid datorn och försöka printa ner lite kloka tankar här på bloggen igen. I går blev det visst alldeles tyst och de senaste inläggen har varit förhandsinställda så det känns som om det är väldigt länge sedan jag verkligen bloggade. Men nu ska jag försöka få till ett inlägg och till helgen ska jag försöka sätt mig ner ytterligare.


Men först ut helgfrågan som Mia håller i. Den här veckan pratar vi bloggars födelsedagar och det känns helt overkligt att jag faktiskt har lyckats hålla igång den här hobbyn i snart 7 år. Eller 6,5 för det är inte förrän i november jag firar bloggfödelsedag. När jag började trodde jag verkligen inte att jag skulle fortsätta med att skriva om böcker under så lång tid men jag har verkligen hittat en gemenskap och ett sätt att få uttrycka mig som jag tycker är så fantastiskt roligt. Även om det i perioder går lite trögare så tror jag faktiskt att jag kan komma att hålla igång det här ytterligare i några år i alla fall.

Och så till bonusfrågan som den här helgen handlar om värmen. Ja vad ska man säga om den? Jag tycker verkligen inte om den. Och framför allt eftersom jag ännu inte hunnit handla mig varken sandaler eller shorts utan tvingas gå i jeans och gympaskor. Dessutom är jag ju mycket ute i mitt yrke och då gäller det att hitta en sval skön plats i skuggan. Även hemma håller jag mig helst i skuggan även om jag då kan springa runt i något svalar kläder.

14 kommentarer:

  1. kjol tycker jag funkar i värmen, det vet även många män i varma länder :)

    SvaraRadera
  2. Det är skönast att vara i skuggan.

    SvaraRadera
  3. tror inte det är hälsosamt att vistas mycket i solen. skuggan är bäst

    SvaraRadera
  4. Vida linnebyxor är skönt.

    SvaraRadera
  5. Skönt med skugga när det är för varmt.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker inte att det är speciellt skönt att ligga och bli stekt i solen. Visst behöver vi människor solsken, men skuggan är underskattad.

    SvaraRadera
  7. Brukar vara skönare att vara i skuggan. Tycker det är så svårt att klä sig den här årstiden för man vill ju varken frysa eller svettas

    SvaraRadera
  8. Så roligt att ha varit med så lång tid. Jag har bara bloggat om böcker de senaste två åren. Jag gissar att du har sett en hel del bokbloggare både sluta och tillkomma under de här sju åren? Var det lika många som bloggade om böcker för sju år sedan? Nu är det ju väldigt många, för att inte tala om hur många bokbloggare det finns på Instagram.

    SvaraRadera
  9. Ligga och steka i solen gör jag inte längre, det är dessutom farligt.

    SvaraRadera
  10. Tröga perioder har vi nog på alla våra bloggar mer eller mindre ofta :)

    SvaraRadera
  11. Jag trodde inte heller jag skulle hålla på så här länge när jag började.

    SvaraRadera
  12. Gemenskapen blir ju en drivkraft för att fortsätta även de perioder när det går lite trögt. Men jag tycker man kan ta dalarna med en nypa salt, ibland måste annat få ta tid också.

    SvaraRadera
  13. Skugga för bokläsning men är gärna i solen när jag håller på med annat. Så länge det är lagom varmt. 7 år är faktiskt riktigt länge.

    SvaraRadera
  14. Tiden går fort när man har roligt , säger dom, och det gäller verkligen i allra högsta grad att skriva bokblogg tycker jag!

    SvaraRadera