2012-02-01

Årets första månad avklarad

Januari blev efter en ganska trög start en bra läsmånad där jag har lyckats hålla mig till mina utmaningar. Jag har läst en bok från Sydafrika och en klassiker som jag knappt visste fanns innan jag började bläddra runt på nätet. Denna månad har helt löart min sköna fåtölj stått för platsen i huset där jag suttit och läst. Inkrypen under ett täcke med en massa tända ljus har fungerat alldeles underbart som läsfond.

Dessa böcker har jag läst:

Corpus delicti av Elias Palm
Harry Potter och hemligheternas kammare av J.K Rolwling
Den skarpa eggen av Philip Pullman
Alla själars natt av Deborah Harkness
Dödssynden av Harper Lee
Död i gryningen av Deon Meyer
Pärlan av John Steinbeck
Angelologi änglars tecken av Danielle Trussoni
Skriet från vildmarken av Jack London
1222 över havet av Anne Holt
Tales of Beedle the Bard av J.K Rowling

Antal böcker lästa/lyssnade på = 11 st
9 stycken lästa på svenska, 1 på engelska och 1 ljudbok

Januaris roligaste bok: Har väl inte läst någon bok som varit direkt rolig. Det skulle i sådana fall vara Dödssynden där det då och då dök upp någon rolig barnkomentar som bara barn kan få till det.

Januaris mest spännande: 1222 över havet av Anne Holt. Även om det var jämnt med Deon Meyers Död i gryningen.

Januaris överraskning: 1222 över havet. Var inte alls beredd på den inlevelse jag skulle känna med den här boken. Det var också en stor överraskning att alla själars natt var första boken i en tänkt triologi. Blev inte så lite snopen.

Januaris sämsta: Angelologi. Bär mig emot och är lite chockad över att jag tycker så, men slutet av boken var en stor besvikelse.

Januaris bästa: Läst mycket bra böcker den här månaden så jag har väldigt svårt att välja en. Hade i och för sig lätt kunnat säga Harry Potter men eftersom jag har läst den många gånger väljer jag istället att säga Alla själars natt samt 1222 över havet.

2 kommentarer:

  1. En klassiker? Jag ser minst tre i din lista :)

    Den där Deon Meyer... jag hoppas att pocketlover snart kommer med en tre-på-tre utmaning så jag kan läsa de tre som jag redan har av honom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Deon Meyer var absolut en framtida favorit som jag kommer att läsa mer av.

      Radera