2014-02-18

Granskar omslag

Det är ganska mycket prat om Ignite me för tillfället. Tredje boken i Tahereh Mafis serie som äntligen har släppt på orginalspråk. Själv är jag också väldigt sugen på att läsa denna boken för jag har gillat första och andra boken otroligt mycket. Men jag kommer definitivt att vänta tills jag får läsa den på svenska och jag hoppas så otroligt mycket att förlaget inte byter omslag på den svenska serien. För ärligt talat, jag tycker att de svenska omslagen är tio gånger snyggare än de amerikanska. Alla verkar tycka att det amerikanska är så snyggt men jag tycker faktiskt det är ganska blaaa. Eller de är väl okej men de passar inte in. De svenska omslagen passar serien mycket bättre som är ganska grå och mörk. Framför allt föreställer jag mig världen som väldigt grå och tröstlös. Den svenska pocketutgåvan däremot verkar följa den amerikanska stilen.
Vad tycker ni, är jag ensam om att tycka bättre om de svenska omslagen?

Rör mig inte! (inbunden) Rädda mig inte (inbunden)
Rör mig inte! (pocket) Rädda mig inte (pocket)
  

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst dem än men ska köpa amerikanska versionen för jag tycker de är sååå mycket snyggare, de svenska tycker jag är tråkiga och oansenliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara många som tycker så, men för mig är de amerikanska omslagen väldigt irrelevanta medans de svenska berättar en historia.

      Radera