2014-02-18

Slalomläsning delux

Varför ska det vara så fruktansvärt svårt att välja vad man ska läsa. För tillfället håller jag på med tre böcker, Bröllopsnatten av Sophie Kinsella, Magi av Angie Sage och Eldest av Chistopher Paolini (ljudbok). Det här är absolut inga dåliga böcker utan jag har stort nöje av allihopa. Eldest är en fantastisk bok som jag har läst ett antal gånger och är väl egentligen den bok jag vill sugas in i allra mest för tillfället men då måste jag hitta på något annat att göra samtidigt. Det går inte bara att sitta rätt upp och ner och lyssna på en ljudbok.
Men trots att jag håller på med tre bra böcker så är jag liksom inte nöjd. Jag vill så mycket mer. Allra helst vill jag att de ska ta slut så jag kan börja på nästa bok. Just nu vill jag läsa Eleanor & Park av Rainbow Rowell, Divergent av Veronica Roth, Eon av Alsion Goodman, Tiger's curse av Colleen Houck, Throne of glass Sarah J Maas, Wolfhall av Hillary Mantel och många många fler. Förstår ni mitt problem här. Det finns för mycket böcker, för lite tid och allt slutar i rastlöshet och att jag istället för att sätta fart på läsandet hamnar framför datorn och slösurfar. Får nog ta tag i någon av alla de där vill verkligen läsa böckerna och strunta i att jag håller på med 10 böcker samtidigt.

To Many Books..??  NEVER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar