2015-08-02

Book-tube-athon

BookTubeAThon

Book-tube-athon! Jag tror det är tredje året på raken som Ariel Bissett anordnar detta event. Det är en läs-a-lot som pågår mellan den 3-9 augusti. Det finns olika värdar, där är videoutmaningar som är ganska roliga att kolla på och så är det givetvis läsning. 7 olika utmaningar som man ska gör sin att-läsa-hög efter. Det är alltid kul att delta även om jag kanske känner att jag inte kommer att nå hela vägen fram med dem.

Här är i alla fall de utmaningar man har att utgå från:

1. Läs en bok med blått omslag.
2. Läs en bok vars författare har samma initial i sitt efternamn som du har.
3. Läs någon annans favoritbok.
4. Läs den senaste boken du införskaffade.
5. Avsluta en bok utan att någon gång lägga ner den.
6. Läs en bok som du verkligen vill läsa.
7. Läs sju böcker.

Min eventuella läslista:

1. Undret av R.J Palacio
2. Klubb död av Charlaine Harris
3. Timeless av Gail Garriger (är säkert någons favoritbok)
4. De skandalösa av Simona Ahrnstedt (egentligen är det här den näst senaste jag införskaffade men jag tänker inte ge mig på Sjöfararna på 1000 sidor under en vecka. Det är helt enkelt helt omöjligt).
5. Amulett: Molnsökarna av Kazu Kibuishi
6. Lögner av Lee Child (fick Child abstinens för någon dag sedan. Kan till och med hända att jag börjar med denna.)
7. Hämnaren av Harlan Coben (för att det känns som en snabb och bra bok). Men sju böcker är jag otroligt tveksam till att jag klarar av.


203462431349956111324166De skandalösa (pocket)Amulett: Molnsökarna (inbunden)LögnerHämnaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar