2015-04-05

En smakebit på søndag: Anna och den franska kyssen


Så var det söndag och känslan av att faktiskt ha en dag ledigt till är helt underbart skön. Nu har jag gjort mina måsten för påskhelgen (minus träning som definitivt behövs nu) så nu ska jag bara slappa i två dagar. Jag har planer på att läsa massor, dricka massor av te och allmänt bara njuta. Ungefär som vanliga helger med andra ord.

Men en smakbit ska ni få idag och det är ur Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins som jag läste ut sent i går kväll. Senare idag ska jag försöka knåpa ihop en recension på den men först en smakbit alltså. Som vanligt är det hos Flukten fra virkeligheten ni kan hitta fler smakbitar.

På sidan 75 hittar ni följande smakbit. Anna och St. Clair befinner sig utanför Notre Dame, vid Point Zero och Anna ska få önska sig något.

Jag vill hem, men jag måste erkänna att jag har gillat den här kvällen. Tänk om jag aldrig mer får tillfälle att åka till Paris? Jag vet att jag har sagt till St. Clair att jag inte vill vara här, men innerst inne är jag ändå nyfiken. Om min pappa skulle ringa i morgon och säga att jag fick åka hem skulle jag kanske bli besviken. Jag har fortfarande inte sett Mona Lisa, inte varit uppe i Eiffeltornet och inte promenerat under Triumfbågen.
Vad önskar jag mer?
Jag vill känna Tophs läppar mot mina igen. Jag vill att han ska vänta på mig. Men det finns en annan grej som jag verkligen hatar, och det är att även om vi blev ett par så ska jag ändå åka till college nästa år. Vi kommer att ses i jul och nästa sommar, men sedan... skulle det vara slut?
Det finns en sak till jag önskar.
Något jag försöker blunda för. Något jag inte borde önska mig och inte kan få.
Han som står framför mig nu.


38 kommentarer:

  1. Verkar inte riktigt vara min genre, men jag blir ju lite nyfiken på smakbiten. Han som står framför henne är alltså inte Toph?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix det är St. Clair som står framför honom, Toph har hon lämnat hemma i Atlanta.
      Jag trodde inte heller riktigt att det skulle vara en bok för mig men jag älskar den.

      Radera
  2. Den här vill jag väldigt gärna läsa någon gång. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag du ska göra. En jättemysig bok.

      Radera
  3. Min fru skulle nog tycka om den här.

    SvaraRadera
  4. Kan inte låta bli att känna nyfikenhet. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken är jättemysig så jag kan absolut rekommendera den.

      Radera
  5. Denne har jeg lest, og jeg likte den ganske godt :)! Merker at dere oversetter mange flere bøker til svensk enn det vi gjør til norsk. Kunne gjerne tenkt meg at de oversatte mer YA-litteratur til norsk :)
    - Siri

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen på gång och översätter massor av YA nu tycker jag. Många titlar som man har funderat på att läsa på engelska. Det är roligt att svensk bokindustri följer med strömmen av titlar som ges ut.

      Radera
  6. Denna ska bli läst snart! Tack för smakbiten och trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar själv på när jag ska få möjlighet att läsa andra boken i serien. Ha en bra söndag!

      Radera
  7. Den här har jag hört talas om. Låter som en mysig bok. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  8. Denne ble jeg litt nysgjerrig på,tusen takk for smakebit og boktips!

    www.beathesbokhjerte.no

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är helt klart jättemysig. Ha en bra södag.

      Radera
  9. Så fin smakebit! Denne boken har jeg hørt mye bra om :)
    -Anette
    www.anettesbokboble.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade också hört mycket positivt och det införlivades absolut. Ha en bra söndag.

      Radera
  10. Tack för smakebiten och trevlig fortsättning på påsken

    SvaraRadera
  11. Den här vill jag också läsa men tycker att den verkar lite "cheesy" ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det trodde jag att den skulle vara men jag tycker faktiskt inte att den är det. Det är ingen himlastormande love-at-first-sight bok utan det är historia som växer och känns realistisk.

      Radera
  12. Den här boken borde ju jag gilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag säkert. Det är bara till att prova.... :)

      Radera
  13. Tack för smakbiten. Fick hem denna under veckan och det skall bli jättekul att läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli kul att se vad du tycker om den då. Jag älskade!

      Radera
  14. man blir onekligen nyfiken! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju bra det, för det var ju helt klart min tanke. Trevlig kväll...

      Radera