2015-08-09

Några tankar en söndag


  • För att vara helt ärlig så försvann min blogglust helt när datorn började krångla med mig i början av veckan. Det var ungefär som att ta sönder en ballong, så snabbt försvann den. Sen blev det helg och det blev lite bättre. Men fortfarande saknas lite motivationen. Så veckan som kommer kan jag inte lova hur bloggandet kommer bli. Förhoppningsvis hittar jag tillbaka till lusten.
  • Däremot har det absolut funnits läslust denna veckan och det är skönt. Sen var ju tanken att jag skulle delta i Book-tube-athon men det har inte riktigt hunnits med. För trots att jag har läst och velat läsa så har inte riktigt tiden funnits där. Så är det väl att börja jobba.
  • Lusten efter nya böcker börjar också göra sig påmind. På senaste tiden känns det som om jag har läst ganska mycket från min bokhylla och det är ju absolut bra. Men lite nytt hade faktiskt inte skadat.
  • Sen är det ju så att jag har läst en hel del på min nya leksak den senaste tiden. Jag skaffade mig för ett tag sedan en samsung platta. Den är väldigt bra att läsa på tycker jag. Riktigt bra faktiskt. Tänkte jag skulle ta och utvärdera den någon dag på bloggen och jämföra den med letton.
Det får vara bra så för ikväll. Nu ska jag sätta mig och äta kvällmat och sen ska jag läsa. 

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att blogglusten försvunnit men skönt att läslusten håller i sig. Hoppas blogglusten kommer tillbaka när datorn slutar krångla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör den säkert. Jag har bloggat ganska flitigt det här året så en liten svacka var väl nästan väntad någon gång.

      Radera
  2. Svackor är okej, tycker jag. Ibland undrar jag om det faktiskt inte är lite bra att få sådana ibland också. För att hitta tillbaka helt och hållet, kanske få nya idéer eller bara för att ta ett steg tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig. Bloggandet (eller vad man nu har en svacka i) ska inte bli till ett tvång för då tappar man tillslut lusten helt.

      Radera