2017-03-26

Några tankar en söndag


Illustration by Jennie Enakei:
  • Trots sommartid så fick jag dottern att somna samma tid som hon brukar. Jippi... Och ingen make hemma så jag hinner blogga lite. Helt fantastiskt!
  • Och på tal om sommartid - så fantastiskt skönt det är med ljusa kvällar. Dessutom har vi haft underart väder de senaste dagarna också, med massor av ute-tid. Ikväll när jag var ute och gick var det nästan 10 plusgrader. Precis hela jag mår bra av detta.
  • Under mars var målet tegelstenar. Jag måste säga att det har gått väldigt bra, men nu har jag lite övergivit dem, främst för att jag fått hem ganska så många recensionsexemplar nu under månaden som jag vill hinna läsa/lyssna på. 
  • Jag hatar när man får hem en del två i en serie som recensionsexemplar. Då förpliktar jag mig ju nästan till att läsa två böcker. Och tänk om jag inte gillar första delen, hur gör jag då med del två. Tvingar jag mig själv att fortsätta med serien ändå? Ja, det är inte lätt det där med att få hem gratis böcker :)
  • Den här veckan känner jag att jag verkligen utmanat min läsning. Biografier har blivit lästa, eller snarare något helt annat men det var inte skönlitterärt i alla fall. Vad kallar man då genren. Strunt samma - utmanat mig själv har jag i alla fall gjort.
Nöjer mig där för ikväll. Ska istället försöka skriva ikapp lite recensioner så jag inte hamnar efter igen. Go kväll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar