2017-03-12

Några tankar en söndag

هدفك الواضح، تصميمك القوي، صبرك الجميل، إيمانك بالله، ثقتك فى قدراتك،  هي أدواتك كي تصبح كما تريد .. فى اى مكان بعيد عن الوطن العربى:
  • Den här veckan känner jag att jag varit lite off vad gäller bokvärlden. Jag har faktiskt inte ens lyssnat något på två dagar eftersom det har firats dop och innan det var det förberedelser i massor. Men nu är hon i alla fall döpt, och idag har hela familjen haft soveftermiddag (bara jag vaken nu) eftersom det helt enkelt är ganska jobbigt, men roligt att vara sådär social.
  • Igår kväll gjorde maken och jag något som vi inte gjort tillsammans på hur länge som helst. En film och varsitt glas vin och så var vår kväll räddad. Filmen var Fantastic Beasts and where to find them och den var precis så bra som jag hade hoppats på och föreställt mig. Kanske skriver lite mer om den om jag får tillfälle till det.
  • Jag läser/lyssnar ju på tegelstenar för tillfället. Det har väl gått ganska så bra hittills, men jag måste erkänna att jag blir lite stressad av absolut ingen anledning. Konstig att man är så inrotad i att vilja läsa så mycket som möjligt. Sidantalen är ju ändå nästan detsamma så varför bry sig.
  • Jag har faktiskt anmält mig till några sommarkurser. Jag har ingen aning om det kommer vara möjligt med dottern, men det hade varit roligt att läsa något litet för sin egen skull nu när man går hemma. Det jag har sökt till är någon distanskurs i barn- och ungdomslitteratur, samt en Harry Potter-kurs och en Astrid Lindgren-kurs. Hoppas det fungerar för just nu är jag i alla fall väldigt peppad på det.
  • Recensioner - det eviga eftesackandet av dem. Men jag har bestämt mig för att minska på stressen så tänker jag inte recensera de böcker jag läste under februari. Någon enstaka kanske slinker igenom men jag tänker börja från noll. Däremot är jag faktiskt i fas när det gäller mars. Alla lästa böcker är skrivna om, även om de ännu inte kommit upp på bloggen. Nästa veckan blir det någon recension i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar