2017-07-19

BookTube-a-thon


Det har blivit dags för Booktube Athon igen. Mellan den 24-30 juli går den av stapeln - den årliga läs-a-loten som Ariel Bisett på youtube drar igång, som har fullt av sponsorer och tävlingar och härliga priser. Jag deltar mest lite lugnt, kanske främst för att jag faktiskt inte har någon youtube-kanal. Men chans till att läsa lite extra gör ju ingenting.



Det finns sju utmaningar och de försöker jag i alla fall klara av och göra min läsplanering efter. De sju utmaningarna är:

1. Read a book with a person on the cover.
2. Read a hyped book.
3. Finish a book in one day.
4. Read about a character that is very different from you.
5. Finish a book completley outdoors.
6. Read a book you got because of the cover.
7. Read seven books.

Här är de böcker jag tänkte att jag skulle läsa.

Bildresultat för down under johan ehnBildresultat för det lilla bageriet på strandpromenadenBildresultat för stöld james pattersonBildresultat för barnbrudenBildresultat för katitziBildresultat för from notting hill to new yorkBildresultat för the colour of magic

Så nu ser jag fram emot att få börja läsa dessa. Hoppas bara på lästid.

2 kommentarer:

  1. Det lilla bageriet på strandpromenaden och Barnbruden är jättetrevliga böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra. Har varit sugen på att läsa dem väldigt länge och hoppas verkligen att jag hinner med dem båda under veckan.

      Radera