2017-07-29

Intressanta titlar som ges ut i augusti

Det var hur länge sedan som helst sedan jag gjorde ett liknande inlägg.  Men nu när det är höst så kommer det ju som vanligt ut massor av nya spännande titlar och jag har faktiskt haft lite tid till att kolla upp vad som kan verka intressant. Så här kommer en liten lista på böcker som jag gärna läser. Däremot kommer jag inte skriva något om böckerna utan däremot länka dem till antingen förlagets hemsida eller till någon av internetbokhandlarna.

Omslagsbild: Saker ingen serSaker ingen ser av Anna Ahlund

Läste hennes förra bok Du, bara under juli månad och den var så pass bra så jag vill gärna läsa något mer av författaren. Saker ingen ser kommer ut den 17 augusti.
Förlag Rabén och Sjögren






Vi mot erVi mot er av Fredrik Backman

Backmans nya bok, Vi mot er är förmodligen årets mest efterlängtade bok för mig. Det finns helt enkelt ingen som skriver som Backman. Bokens recensionsdatum är 21 augusti.
Förlag: Forum







Coffin RoadCoffin Road av Peter May

Jag har tidigare inte läst något av Peter May men för varje bok han ger ut så blir jag lite mera nyfiken. Så nu tänkte jag att är Coffin Road kommer ut skulle vara dags att läsa något av författaren. Bokens recensionsdatum är 13 augusti.
Förlag: Modernista




Bildresultat för miraklet emma donoghue

Miraklet av Emma Donoghue

Allra mest tror jag att det är det otroliga omslaget som gör att den här boken lockar. Men även innehållet verkar lovande och Miraklet läser jag gärna. Boken släpps den 2 augusti - så snart med andra ord.
Förlag: Louise Bäckelin förlag





MusanMusan av Jessie Burton

Jag tyckte så mycket om The Minituarist av författarens som jag läste för en himla massa år sedan. Så nu när hon släpper Musan så vill jag givetvis läsa den också. Bokens första recensionsdatum är 26 augusti.
Förlag: Modernista






The Hate U GiveThe Hate U Give av Angie Thomas

En av de riktigt hypade böckerna under året har helt klart varit The Hate U Give och jag är så nyfiken på att läsa denna. Så nu i augusti så kommer den till Sverige med samma titel som den amerikanska utgåvan. Här kan jag tyvärr dock inte säga att det är omslaget som lockar. Det amerikanska är så mycket snyggare.
Förlag: Natur och Kultur




Detta är givetvis bara ett litet axplock av alla de spännande titlar som ges ut under augusti, men helt klart de böcker som jag är allra mest nyfiken på. Det känns ändå rätt så genomförbart med  6 titlar. Kanske, med lite tur kanske jag läser allihopa.

2 kommentarer:

  1. Det kommer en hel del spännande i augusti, det blir svårt att hinna med alla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det verkligen. Jag tycker ändå att jag fick ner det hela till en något rimlig nivå. Om jag då bara läsa nyutgivet vill säga.

      Radera