2017-09-01

Sammanfattning av Augusti

Augusti har varit en väldigt lugn läsmånad för min del. Kanske inte så konstigt efter julis madness. Målet för min del var ju faktiskt att inte läsa för många böcker utan faktiskt försöka hinna skriva om de jag läst och hinna med att göra andra saker. Så man skulle kunna kalla augusti för en succé. Trots det är jag inte helt nöjd. Jag har till exempel inte läst alla de böcker jag planerade att läsa under månaden, enbart hälften blev lästa. Och sen gick jag en period på 10 dagar utan att avsluta en endaste bok. Lite av en lässvacka där. Framför allt har jag haft svårt att hitta en ljudbok som verkligen lockat mig. Får se om det har lossnat nu till september.

Men nu en titt på de böcker jag läste under augusti.

  • De öde fälten - Elly Griffiths
  • Vända hem - Yaa Gyasi
  • Gurun i Pomonadalen - Mikael Bergstrand
  • Hej hej vardag - Louise Winblad
  • Fantastiska vidunder och var man hittar dem - J. K Rowling
  • Sekten som återuppstod - Mariette Lindstein
  • En kvinna i blått - Elly Griffiths
  • Coffin Road - Peter May
  • Onda flickor - Alex Marwood
  • Mörkögda augustinatt - Maria Lang
  • Trollkarlen från övärlden - Ursula K. LeGuin
  • Vi mot er - Fredrik Backman
  • Gravkamrarna i Atuan - Ursula K. LeGuin
  • Isdraken - George R. R. Martin

Bildresultat för de öde fältenBildresultat för vända hemBildresultat för gurun i pomonadalenBildresultat för hej hej vardagBildresultat för fantastiska vidunder och var man hittar dem bokBildresultat för sekten som återuppstodBildresultat för en kvinna i blåttBildresultat för coffin roadBildresultat för onda flickorBildresultat för mörkögda augustinattBildresultat för trollkarlen från övärldenBildresultat för vi mot erBildresultat för gravkamrarna i atuanBildresultat för isdraken george martin

Fjorton böcker blev det och det känns faktiskt helt okej. Framför allt skulle jag vilja säga att jag har läst fantastiskt mycket bra böcker i augusti så vartifrån svackan kom från vet jag inte riktigt. Helt ärligt så tyckte jag nog allra minst om Coffin Road den här månaden och det var endå en riktigt bra bok. Bäst behöver jag kanske inte säga, för som vanligt blir jag inte besviken på Backman. Han skriver direkt för mig känns det som många gånger.

Sammanfattning utifrån mina litterära mål:
  • Goodredasmålet är jag snart i mål med (igen). 165 böcker lästa i år. Bara 10 kvar.
  • Nu har jag köpt böcker. Fyra nya böcker har jag tillfogat bokhyllan, två av dem är i alla fall lästa.
  • Inte en endaste hyllvärmare har jag läst den här månaden, så antalet olästa böcker här hemma borde ha ökat. Men inte så mycket i alla fall. Och lite av det nya som har trillat in här hemma har ju faktiskt redan blivit läst så jag är inte så ledsen för det.
  • Maria Langs bok gör att jag nu kan pricka av ytterligare en punkt i 3x3 utmaningen. Nu ska jag bara läsa något av Virginia Woolf också.
Målen för bloggen:

Jag satte ju några mål för bloggen också under augustir månad. Det var nog ingen toppenidé, eller i alla fall så var det ett totalt misslyckande för min del. Jag har inte läst mer än 15 böcker, men det är också det enda jag inte lyckats med. Bättre lycka nästa månad.

2 kommentarer:

  1. En härlig hög med böcker. Många bra ser det ut som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt många bra böcker har det blivit. Jag är hur nöjd som helst med min läsning vad gäller kvalitet.

      Radera