2018-01-23

Landsförrädaren av David Baldacci



Ett oväder slår ut strömmen på ett militärfängelse som har de största säkerhetsåtgärder som kan tänkas. Av en slump verkar det som om även reservgeneratorn slutar fungerar. Eller är det en slump? När ordning återigen råder på fängelset så finns rätt antal fångar kvar, med undantaget av att en är död och det är inte rätt person inne i cellen. Den som saknas är Robert Puller som är dömd för landsförräderi. Han bror John kopplas mot all förmodan in på fallet och får i uppgift att spåra upp sin bror. Men allt är inte riktigt som det verkar.

Landsförrädaren

Det här är den tredje delen om John Puller och som vanligt tycker jag om att läsa om honom. Att jag är ett stort fan av Baldaccis böcker är kanske inte en nyhet och återigen får jag en berättelse som är medryckande och spännande. Däremot tappar jag bitvis fokus när jag läser den här boken och jag kan inte svara på om det är bokens eller mitt fel, men konsekvensen blir i alla fall att det inte är min bästa läsupplevelse av författaren. Trots det så tycker jag att ni ska ge boken en chans för han kan det där med att skriva spännande böcker författaren. Spännande där man dessutom kan tycka om karaktärerna.

Landsförrädaren får 3/5 i betyg av mig.

Tack Bokfabriken för recensionsexemplaret.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon & Bookoutlet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar