2018-01-26

Veckans helgfråga v. 4

Den här dagen börjar bra känner jag. (OBS! Jag var grymt ironisk där...) Jag har sovit riktigt sk*tdåligt och haft så grymt ont i främst mina armar. Har ingen aning om vad jag kan ha gjort. På grund av en dålig natt så ringde ju givetvis väckarklockan på tok för tidigt. C'est la vie!


Nu till veckans helgfråga hos Mia och det känns ju uppmuntrande att prata om de lägst rankade böckerna man läst men det är dagens uppgift.

Vilken bok har fått ditt lägsta betyg?
Bonusfråga:
Vilken tv-serie tycker du är riktigt bra?

Jag läser faktiskt ganska så sällan böcker som jag ger ett lågt betyg. Det handlar nog mycket om att jag helt enkelt känner min egen boksmak och därför lyckas undvika dessa böcker eller det faktum att jag faktiskt väljer att inte avsluta böcker jag inte tycker är bra. Men lite tidigare i år läste/lyssnade jag i alla fall på ett riktigt bottennapp - Nässlorna blomma av Harry Martinsson. Jag skrev ett par ord om boken här men jag orkade inte ens bemöda mig med att skriva en ordentlig recension. Boken kunde inte på något sätt fånga mig, trots att det egentligen borde vara en bok i min smak. Så nej tack för min del.

Och så till tv-serie. Nu är det ju så att jag inte tittar speciellt ofta på tv och det är få serier jag har valt att följa, trots att listan på vilka jag skulle vilja se är lång. Men i väntan på sista säsongen av Game of Thrones följer vi i alla fall Leathal Weapon. De klassiska filmerna om Martin Riggs och Roger Murtaug som har blivit en helt underbart rolig tv-serie. Har ni inte kollat in den så tycker jag absolut att ni ska göra det. En stor portion humor blandat med en aning svärta.  Sen skadar det inte att det är lite ögongodis.

Bildresultat för nässlorna blomma
Bildresultat för lethal weapon series






20 kommentarer:

  1. Ja men just det, den pratade min son om, kanske vore något för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt rolig så tycker absolut att du ska kolla in den.

      Radera
  2. Jag vill gärna se Lethal weapon för det verkar vara en serie i min smak, men jag vill helst se original-filmerna först innan jag börjar med serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut inget måste att se originalfilmerna innan även om det givetvis är roligt. Men oavsett hur du gör tycker jag absolut att du ska titta.

      Radera
  3. Nässlorna blomma läste vi i skolan och jag avskydde den. nu har jag läst om den som mycket mera vuxen och då gick det bättre. men bäst är Martinsons lyrik, tycker jag. känner inte till Lethal Weapon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förmodligen hade jag nog fått ut lite mer av Nässlorna blomma om jag läst boken istället för att lyssna på den men som det ser ut just nu tänker jag inte ge den en chans till.

      Radera
  4. Aj då, jag som köpt Nässlorna blomma och tänkt läsa den. Det finns ju en del annat att läsa först ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu får du inte avskräckas, den kanske är något för dig :D

      Radera
  5. Jag är lite fascinerad över alla som aldrig läser böcker de inte gillar :-) Jag gör det visserligen sällan, men ibland missbedömer jag om en bok är för mig eller inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst händer det att man misslyckas men jag tror sällan att jag läser klart dem. Eller så är jag för icke-kritisk och klarar inte av att ge ett för dåligt betyg. Men jag tycker ändå att jag brukar hitta ganska så rätt.

      Radera
  6. Nu måste jag ju kolla vem som spelar i serien Lethal weapon... känner inte till någon av dem :) Får kanske titta på ett avsnitt någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte heller hört talas om någon av dem innan jag började se serien. Men jag tycker absolut du ska ge serien en chans. Den är riktigt rolig.

      Radera
  7. Lethal weapon är en sådan härlig tv-serie :)

    SvaraRadera
  8. Sista säsongen av GoT väntar jag också på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja med spänning. Men samtidigt är det lite sorgligt att det är slut sen.

      Radera
  9. Nässlorna blomma har jag funderat på att läsa, men nu blir jag lite tveksam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill aldrig avskräcka någon att läsa något de ser fram emot men för mig var detta verkligen ingen hit.

      Radera
  10. Aniara är älskar jag men komma förbi sidan 10 i Nässlorna blomma har jag aldrig lyckats med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske man skulle läst Aniara istället då.

      Radera