2012-08-01

Juli månads läsning

Juli månad började fantastiskt bra. På en vecka hade jag läst ut 3 böcker och lyssnat ut på en. Dessutom var det inga mini-böcker utan nästan tegelstenar på 500-600 sidor. Sen åkte vi på semester och då blev det knappt någonting läst. Kom hem läste lite igen, skaffade katter och då avtog läsningen helt och hållet. Med andra ord, en månad som jag trodde skulle bli fantastisk läsmässigt blev istället bara helt ok. Men bra böcker har det i alla fall blivit.

Julis böcker:
Fifty shades of gray av E L James
Fifty shades darker av E L James
Stolthet och fördom av Jane Austen (Ljudbok)
Fifty shades freed av E L James
Nya kontakter av Sophie Kinsella
4.50 från Paddington av Agatha Christie
Huset vid havets slut av Elly Griffiths
Liket i biblioteket av Agatha Christie
Till offer åt Molok av Åsa Larsson (Ljudbok)
Belle av Lesley Pearse
Mord på ljusa dagen av Agatha Christie

Antal böcker lästa/lyssnade på = 11
8 böcker på svenska, 3 böcker på engelska, 2 ljudböcker

Julis roligaste bok:
Nya Kontakter av Sophie Kinsella vinner denna kategorin. Skrattade högt och bitvis var det så pinsamt roligt så jag inte visste vad jag skulle ta vägen. Fler böcker av Sophie Kinsella har efter detta hittat hem till min brevlåda.

Julis mest spännande bok:
Till offer åt Molok. Åsa Larsson gör mig inte besviken. Har verkligen gillat hennes böcker och den här var absolut inget undantag.

Julis överraskning:
Fifty shades böckerna var definitivt en överraskning, positiv sådan. Även Nya kontakter var en överraskning eftersom jag läst halva första Shopaholic-boken och var inte frälst på något sätt. Därför dröjde det innan jag lyfte upp nästa bok av henne men det var ju en positiv överraskning.

Månadens sämsta:
Belle lockade inte mycket. Såg mycket fram emot att läsa den men det var ingen hit.

Månadens bästa:
Jag älskade Fifty shades-böckerna. Återigen ingen aning om varför egentligen men det var precis rätt litteratur för mig vid det tillfället och de slukades snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar