2012-09-03

Loppisfynd

Jag och pappa var på loppis i lördag. Eller second hand måste jag säga för att inte skrämma slag på sambon som tycker jag har sprungit på alldeles för många loppisar den närmsta tiden (vilket jag inte alls har). Tre böcker fick i alla fall följa med hem och en av dem är jag riktigt nöjd över.


Krig och Fred av Leo Tolstoj är här i en alldeles underbart vacker bindning. Jag är långt ifrån säker på om jag någon gång kommer läsa den men eftersom jag älskar gamla (nåja inte jättegammal i detta fallet) och eftersom jag har Borta med vinden i samma serie kunde jag inte låta bli när den bara kostade en guldpeng.
Nej jag är inte helt och hållet King oskuld men så nära man kan komma (enbart en tunnis har jag läst och det var säkert för över 10 år sedan). När jag då hittade en lagom tjock King bok i Drakens ögon, som dessutom verkar vara någon typ av saga (hallå, jag älskar sagor och drakar) och när dessutom boken innehöll en mängd vackra illustrationer så fick även den följa med hem för en tia.
Sist och faktiskt minst också fick Inte han av Sheila O´Flanagan följa med hem. Chick-litt är något jag varit sugen på att läsa nu så enbart av den anledningen fick den följa med hem.

Nu ska jag bara försöka hitta tid så jag hinner läsa alla mina böcker. Precis när man har hunnit dra ett stäck över en bok i läslistan så får man skriva dit nästa. Det finns absolut ingen risk att jag blir utan böcker.

2 kommentarer:

  1. Draken ögon hittade även vi på loppis för ett tag sedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är faktiskt väldigt nyfiken på den så det kan hända att den flyttas upp i läslistan. Då kanske just för illustrationernas skull.

      Radera