2012-10-22

Ännu mera böcker att läsa

Bring Up the BodiesIdag skulle jag till biblioteket för att lämna tillbaka lite böcker. Kunde inte riktigt låta bli att komma hem med ytterligar lite spännande böcker till min absolut inte sinande bokhög.

Först ut blir Hilary Mantels Bring up the bodies. Har hört så mycket positivt om den och nyligen fick den ju pris så därför kände jag att jag inte kunde låta bli att låna den. Vet egentligen ingenting om den så det får bli en överraskning. Däremot vet jag inte om man behöver läsa Wolf Hall först. Någon där ute i bloggosfären som vet?

C.S Lewis har väl alla hört talas om. Narnia är legendariskt helt enkelt. Däremot hade jag ingen aning om att han även gjort en Sci-fi serie. Alltså fick Utflykt från tyst planet följa med hem. Brukar inte läsa sci-fi men kunde inte låta bli när det var den författare det var. Ska bli spännande att se om det är något att ha.

Sist ut från biblioteket blir Eric av Terry Pratchett, en roman om Skivvärlden. Detta bukar vara så sagolikt underhållande så jag brukar bara låna någon bok då och då för att faktiskt ha något kvar att läsa. Dessutom alldeles lagom tjock med sina 140 sidor.

EricNär jag kom hem låg det sedan ytterligare en recensionsbok i lådan. Denna gången var det fantasy av Kristin Cashore nämligen De Utvalda - tankeläsaren. Denna boken ser jag mycket fram emot att läsa och har så gjort sedan jag först hörde talas om den. Tack Månpocket för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar