2012-10-01

Snipp snapp snut, nu är september slut

September har varit en månad där födelsedagar och födelsedagsfester prioriterats före läsning. Men många böcker har i alla fall trillat ner i lådan så bokskörden har varit väldigt positiv. Läsmässigt har månaden varit helt okej. Hoppas däremot på någon mera bok nästa månad.

Septembers böcker:

It's so easy (och andra lögner) - Duff McKagan
Mitt nya jag - Sophie Kinsella
Lärarinnan i Villette - Ingrid Hedström (Ljudbok)
Hemligheten på Chimneys - Agatha Christie (Ljudbok)
Brödraskapet - Robyn Young
Myteriet på Bounty - John Boyne
Bronsdolken, den Utstötte - Michelle Paver
Betvingade - Simona Ahrnstedt
Jane Eyre - Charlotte Brontë (Seriealbum)

Antal böcker lästa/lyssnade på = 9
9 på svenska, 0 på engelska, 2 ljudböcker, 1 seriealbum

Septembers roligaste bok:
Mitt nya jag får nog bli den roligaste - även om den inte var tokrolig som tidigare böcker av Kinsella. Dock helt läsvärd.

Septembers mest spännande bok:
Har inte läst någon bok som jag tyckte var jättespännande denna månaden. Så det får bli pass.

Septembers överraskning:
It's so easy (och andra lögner). En biografi som var riktig intressant. En intressant historia om ett av Rockhistoriens bästa band.

Septembers sämsta:
Lärarinnan i Villette var ingenting för mig. Egentligen en lättnad då jag inte behöver bry mig om att läsa in alla Hedströms böcker.

Septembers bästa:
Många väldigt bra böcker men ingen som har stuckit ut direkt. Möjligtvis att Betvingade toppar som en riktigt bra bok, men även Brödraskapet var bra och Myteriet på Bounty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar