2015-09-28

Att vara trött


Det där med bokmässan är fruktansvärt roliga saker. Så enkelt är det. Men det är också så enkelt att det är fruktansvärt uttröttande. Mår man sen inte så där toppenbra till en början för det är mycket stress i ens liv så blir man så där post bokmässan så trött så man inte riktigt vet vilken ände som är vilken. Just så är det för mig nu. Jag upplever en helt annan typ av trötthet än vad jag är van vid så just nu längtar jag bara efter helgen. För jag har en känsla av att sova inte kommer räcka till.

Någon annan dag lovar jag er dock att jag ska gå igenom min mässa lite mer med er. Måste ju berätta om helgens höjdpunkter, och framför allt så tror jag det kan finnas någon eller några som är lite nyfikna på vilka böcker som fick följa med mig hem. Jag kan säga som så - de är många.... Inte fullt så många som jag fick med mig hem förra året, men ändå väldigt många. Det är liksom lite som att släppa in en alkoholist i ett bryggeri det där med att släppa in en boktokig, hagalen boknörd på mässan. Det finns ingen hejd på vad man vill ha. Men i år har jag i alla fall enbart kommit hem med böcker som jag vet att jag kommer att läsa. Problemet är att bestämma vad man ska läsa först. 

Men som sagt, mer...mycket mer en helt annan dag. Nu ska jag äta mat, läsa och sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar