2017-02-02

Ett nytt koncept: Barnbokstorsdag

A child who reads will be an adult who thinks.:

Jag har nämnt tidigare att jag från det att dottern föddes känner att jag vill börja spana in barnböcker lite mer på bloggen. Tidigare har mina tankar kring barnböcker främst kretsat kring böcker som passar för lite äldre barn, från 10 år ungefär. Men nu vill jag som sagt gå nedåt i åldrarna och lite mer kolla in bilderböcker, utgivningen för de mindre, och tankar kring högläsning och liknande som hör till småbarnstiden. Därför kommer jag från och med den här veckan att ha något som jag kallar Barnbokstordag. Det kanske inte kommer att dyka upp inlägg varje torsdag, men de jag har kommer jag att koncentrera till torsdagarna.

Så häng med... nu ska det spanar barnböcker. Och lite senare idag lovar jag att det dyker upp en recension

2 kommentarer: