2017-02-13

Kuriren av Henrik Blanckert



Bildresultat för kuriren henrik blanckertJacob har inte direkt levt ett stillsamt liv. Han har arbetat bland annat som legosoldat och hans yrke har gjort att han inte direkt varit hemma speciellt mycket. Bland annat detta har lett till att hans kontakt med sin son har varit minst sagt bristande och tillslut valde sonen att helt ta avstånd från honom. Så när Jacob får veta att hans son blivit mördad på ett hotellrum i Manila rasar hans värld samman. Han beger sig till Filippinerna och försöker själv ta reda på vad som har hänt.

Full fart framåt skulle ja vilja beskriva den här boken som. Här kan vi verkligen snacka action för hela slanten. Det är en ganska rå bok, mycket mörker och mycket mänskligt lidande i undre världen. Det märks att författaren själv är insatt i området. Jag gillar dock vad jag läser, för i den här boken får jag verkligen resa. Jag ser verkligen allt framför mig.
Något jag däremot är lite tveksam till är slutet. För mig blev det lite hastigt, lite oavslutat. Kanske var det meningen för kanske kommer det fler böcker.

Kuriren får 3/5 i betyg av mig.

Tack Bokfabriken för recensionsexemplaret.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar