2012-07-26

Dag 10


30 days of books - Your favourite classic book

Utan konkurrens så vinner Jane Eyre av Charlotte Brontë. Älskar, älskar, älskar boken om stackars oskyldiga Jane som hittar kärleken när hon tar tjänst som guvernant på Thornfield Hall. Mr Rochester som verkar så grym och kall i början, men är det av en anledning. Det här är en bok som tyvärr inte står hemma i min bokhylla. Men det kan jag lova er att det kommer den att göra så småningom för det är verkligen en bok att älska och att läsa om och om igen. Är det någon där ute som inte har läst den så uppmanar jag er till att göra det.


30 days of Harry Potter - Favourite shop in Diagon Alley


Ollivanders. Behöver jag säga mer. Tänk att gå in i en affär som är full av dammiga lådor som alla innehåller trollstavar och trollspön. Utan en stav så är man ju faktiskt inte så där värst mycket till trollkarl. Dessutom verkar Ollivander själv vara en lagom mysig person som jag gärna hade velat lära känna lite bättre. Han måste ha otroligt kunskap om olika människor. Tänk bara att komma ihåg varenda stav man någonsin sålt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar