2012-07-18

Dag 2


30 days of books - A book that you read more than 3 times


Jag har läst många böcker fler än tre gånger men den jag först och främst kommer att tänka på är en bok jag snubblade över på en loppis för många år sedan. Jag kan inte varit mer än 18 år kanske och jag tror att jag nästan läste den 2 gånger på raken när jag köpt den. Den heter Oskyldig och är skriven av Judith McNaught och den handlar om en föredetta filmstjärna som har blivit anklagad för mord. Efter ett antal år i fängelse så lyckas han rymma. Under rymmningen tigger han lift av en ung kvinna och när hon lyckas reda ut vem han är så tar han henne som gisslan.
Tyvärr har jag inte lyckats rota fram boken från några andra ställen. Det hade inte gjort något om jag hittat den igen på en loppis, mitt exemplar är nämligen något luggslitet.


30 days of Harry Potter - Least favourite book in the series


Tyvärr inte lika svårt som den bästa. Harry Potter och hemligheternas kammare är den klart sämsta boken enligt mig. Så även fallet när det gäller filmerna. Helt plötsligt är inte Harry så omtyckt och avgudad längre och det stör mig. Och sen lyckas jag aldrig riktigt fångas på samma sätt som i den första boken och i följande böcker. Dessutom förstod jag nog aldrig riktigt hur Voldemort kunde bevara sig själv i dagboken. Det får man ju veta först långt senare.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar