2012-07-31

Dag 15


30 days of books - Favourite male character

Man pratar om team Edward och team Jacob. Det är för mig ett självklart val och egentligen ingenting att diskutera. Sen finns det ett team som egentligen intressantare enligt min mening. Team Morelli eller Team Ranger. Nu pratar jag om Janet Evanovich och böckerna om Stephanie Plum. Ranger är den jag hejar på. Mörk, mystiskt och vrålsnygg. Jag vill hela tiden lära mig mer om honom och de böcker där han spelar en mer tillbakadragen roll är de böcker som är sämst minst bra enligt min mening. Tyvärr blev rollbesättningen av honom i rollen i nya filmen One for the money inte helt perfekt. Han som spelar Ranger är lite för mesig i framtoningen. Jag tycker att the Rock kunde spelat rollen. Hade nog kunnat vara mycket bra.
Slutligen så får Ranger absolut toppa platsen som min favorit bland manliga karaktärer.


30 days of Harry Potter - Favourite Tri-Wizard Tornament challenge

Med en stor fascination för drakar så blir den här frågan inte speciellt svår, givetvis gillar jag den första utmaningen mest. Det är spännande med vilken variation Rowling har lyckats beskriva olika draksorter och det är givetvis typiskt att Harry ska få den värsta draken. Tyvärr tycker jag inte de gjort så fina drakar i filmen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar