2017-02-09

Barnbokstorsdag: Tips på bokrean

Så nu har jag kollat igenom de två stora nätbokhandlarna efter reafynd och helt ärligt så hittade jag inte så där värst mycket som jag ville ha. Faktiskt så gallrade jag bort alla vuxenböcker jag lagt i korgarna helt enkelt för att 1. De fanns på Storytel, 2. Jag ville inte ha de jättemycket 3. Jag håller ju faktiskt på att minska på de olästa i hyllan och 4. Mindre budget på grund av föräldraledighet.

Men så kommer vi till barnböckerna. Där finns det lite fler jag kan tänka mig, för barnbiblioteket måste ju byggas ut ordentligt här hemma. Så här nedanför kommer några titlar jag har spanat in.

 (inbunden) (inbunden) (inbunden) (kartonnage)

Jag kanske är tråkig så tillvida att alla är böcker som jag någon gång tidigare kommit i kontakt med och tyckt mycket om. För när det kommer till barnböcker är jag lite tråkig ibland, inte lika modig på att prova nytt - vilket är synd. 
Däremot känner jag att jag nog ännu mera vill köpa barnböckerna i en fysisk butik. Så jag kan spana in bilderna, känna på texten och kolla formatet. Jag menar - dessa böcker är ju så viktiga för de ska lägga grunden till ett livslångt läsande förhoppningsvis.

Har ni några tips på fina böcker som ni har hittat på rean tas dessa gärna emot. Eller tips på nya fina barnböcker över lag. 

2 kommentarer:

  1. Barnböcker vill jag också köpa i fysisk butik, jag vill spana in bilderna och kolla hur mycket text det är.

    Hittade rätt mycket på rean, både skönlitteratur och historisk facklitteratur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite extra viktigt att spana in innehållet på ett smidigt sätt när det gäller barnböcker.
      Jag hade förmodligen kunnat hitta en del skönlitterärt men jag ska försöka hålla i pengarna.

      Radera