2017-12-10

Sammanfattning av november

Det var minst sagt en seg läsmånad under november. Men sista dagarna så släppte det äntligen och bara sista veckan tror jag att jag läste 4 av dessa böcker och det är jag så glad för. Lite deckare som går i 190 verkar ha varit medicinen den här gången.

Lästa böcker:
  • De vackraste av Karin Slaughter
  • Super Charlie och skurksystern av Camilla Läckberg
  • Årstider av Stephen King
  • Grace av Anthony Doerr
  • Begynnelse av Dan Brown
  • Sektens barn av Mariette Lindstein
  • Jag kommer hem till jul av Joanna Bolouri
  • Vila i fris av Sofie Sarenbrant
  • Minnesbäraren av Kamilla Oresvärd
  • Jägaren av Kamilla Oresvärd
De vackrasteSuper-Charlie och skurksysternGraceBegynnelseSektens barnJag kommer hem till julVila i fridMinnesbärarenJägaren

Ganska så stor blandning av böcker den här månaden också och det känns bra, även om det blev ganska så mycket deckare mot slutet som sagt. Att jag läst en Stephen King bok är väl det mest otroliga, men just denna novellsamling har jag velat läsa så länge och jag är verkligen inte besviken över att den nu är läst. Månadens bästa däremot får nog helt klart bli Jag kommer hem till jul. Visst var den otroligt förutsägbar men jag fick mig en hel del goda skratt längs vägen.

Sammanfattning utifrån mina litterära mål:
  • Goodreads = 175 böcker. Avklarat. Närmar mig 200 och lär definitivt hinna med det innan året är slut.
  • Hyllvärmarminskandet går inte direkt lysande för tillfället. Men 5 böcker från bokhyllan har jag i alla fall läst den här månaden.
  • 3x3 utmaningen är avklarad.
Det börjar nu bli dags att klura på nya utmaningar till nästa år. Har ni några förslag så är ni välkomna att tipsa mig. Jag tror ju inte jag kommer hinna läsa så mycket nästa år eftersom det i januari är dags att börja jobba heltid, men någon liten utmaning i läsandet skulle jag vilja ha.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en bra läsmånad, bra blandning verkar det :)

    Jag har också börjat klura på utmaningar och jag har väl kommit på fyra stycken. Den vanliga boktolvan, den vanliga avsluta serier och så två nya, en för att läsa författare som jag gillat men bara läst en bok av och så faktiskt en för att börja läsa den där serien som alla andra har läst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en bra blandning av utmaningar. Boktolvan brukar inte gå så där himla bra för mig så kanske ska jag försöka utmana mig med den i år igen. Någon gång ska jag väl lyckas.

      Radera