2017-12-09

Stopp och belägg!

Bildresultat för stopp och belägg

Ibland stöter man på stycken i böcker som gör en riktigt förbannad. Idag var ett sådant tillfälle.
Det hela rör sig om en liten liten fras i Dolt i mörker av Elly Griffiths - en författare som jag för övrigt tycker mycket om. Där beskrivs hur en av de manliga poliserna inte kommer till brottsplatsen tillräckligt snabbt för han är barnvakt. Stopp och belägg, polisen i fråga är far till barnet och kan därför inte anses vara barnvakt. Man kan inte vara barnvakt till sitt eget barn. Punkt och slut och inget att diskutera.

Ursäkta inlägget, men jag var bara tvungen att skriva av mig.

7 kommentarer:

  1. Att det inte går att ändra på det där att när pappor tar hand om sina barn kallas de barnvakter, inte rätt håller med dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är tydligen inte lätt att ändra på. Och det känns verkligen hemskt.

      Radera
  2. Håller helt med dig! Sånt stör jag mig också på, både i text och tal. Men lättare att ta diskussionen med någon som säger det i stunden.;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är absolut lättare att ta diskussionen i stunden med personen som säger det. När jag läste detta fanns det absolut ingen ventilationsmöjlighet. Tur då att man kan vända sig till bloggen.

      Radera